Forberedelse
Inden du søger, er det en god idé at sætte dig ind i Fondens støtteområder og finde inspiration i tidligere projekter, der har opnået støtte.
For alle ansøgninger gælder, at Fonden lægger vægt på, at projekterne har høj kvalitet og væsentlig betydning i dansk kulturel, social eller videnskabelig sammenhæng.
Ansøgningsfrist
Fonden behandler løbende ansøgninger og har ingen ansøgningsfrist. Vi anbefaler, at du søger i god tid og mindst seks måneder, før projektet påbegyndes. Fonden støtter ikke afsluttede eller påbegyndte projekter.
Alle ansøgere modtager typisk svar fire til seks måneder efter Fondens modtagelse af ansøgningen. I tilfælde hvor ansøgningsmaterialet ikke er fyldestgørende på indsendelsestidspunktet, kan der gå længere tid.
Tidligere ansøgere
Selv om du tidligere har søgt Fonden, er du velkommen til at søge igen, såfremt ansøgningen handler om et nyt (eller tilpasset) projekt, som falder inden for Fondens støtteområder. Der søges på normal vis gennem det elektroniske ansøgningssystem.
Forhåndsvurdering af ansøgning
Fonden tilbyder typisk ikke forhåndsvurderinger af projekter, men vi kan besvare afklarende spørgsmål over telefon eller pr. e-mail.
Du kan læse mere om Fondens vurdering af ansøgninger her.
Ansøgningen
En god ansøgning er kort, præcis og velmotiveret. Den forklarer projektets formål, kvaliteter og forventede forudsætninger for at kunne realiseres. Længere ansøgninger indeholder med fordel et kort resumé.
Der søges gennem vores elektroniske ansøgningsystem. Ansøgninger sendt pr. mail eller brev uden forudgående aftale kan ikke forventes at blive behandlet. Der er ingen øvre eller nedre grænse for, hvor meget man kan søge om til et projekt.
Når du logger ind på vores elektroniske ansøgningssystem, beder vi dig udfylde en standardiseret skabelon. Herudover har du mulighed for at uploade det materiale, som du finder relevant. Det kan fx være et specificeret budget, prospekter, billedmateriale, CV’er, faglige udtalelser m.m.
Gemme ansøgning
Når du udfylder vores elektroniske ansøgningsskema, kan dine indtastninger gemmes i op til én måned som kladde. Så længe din kladde ikke er indsendt, kan den ændres, og der kan uploades supplerende materiale. Når din ansøgning er indsendt, har du ikke længere adgang til at ændre ansøgningen, da vores behandling kan være gået i gang. Har du ændringer til ansøgningen efter indsendelse, skal du kontakte Fonden på vores mail info@louis-hansenfonden.dk eller telefon 49 18 40 20.
Ansøgningens sprog
Fonden behandler ansøgninger skrevet på dansk. Ansøgninger vedrørende forskningsrelaterede projekter kan dog indsendes på engelsk, hvis der vedlægges en dansk lægmandsbeskrivelse af projektet i hovedtræk.
Filtyper
Vores ansøgningssystem kan ikke håndtere alle filtyper. Vi anbefaler, at du anvender word- eller PDF-format. Det er en god idé at have de relevante dokumenter klar fx i en pdf-version, inden du opretter og udfylder din ansøgning.
Samtykkeerklæring
Du skal uploade en samtykkeerklæring, såfremt du søger på vegne af en anden, eller hvis du ikke selv har den fornødne bemyndigelse til at afgive samtykke til, at Fonden kan anvende de indsendte oplysninger og det indsendte informationsmateriale.
Du kan læse mere om vores databeskyttelsespolitik her.
Slægtninge af Aage og Johanne Louis-Hansen
Slægtninge af afdøde civilingeniør Aage Louis-Hansen og Johanne Louis-Hansen bedes kontakte sekretariatet på vores mail: info@louis-hansenfonden.dk i forbindelse med ansøgninger.
Nuværende eller tidligere medarbejdere i Coloplast
Nuværende eller tidligere medarbejdere i Coloplast og deres pårørende kan jævnfør Fondens fundats søge Fonden om støtte. Fondens støtteområder kan læses her. Der kan søges via Fondens elektroniske ansøgningssystem under formålet “4. Tidligere Coloplast medarbejdere”.