Forberedelse
Inden du søger, er det en god idé at sætte dig ind i Fondens støtteområder og finde inspiration i tidligere projekter, der har opnået støtte.
For alle ansøgninger gælder, at Fonden lægger vægt på, at projekterne har høj kvalitet og væsentlig betydning i dansk kulturel, social eller videnskabelig sammenhæng.
Ansøgningsfrist
Fonden behandler løbende ansøgninger og der er ingen ansøgningsfrister. Vi anbefaler, at du søger i god tid og mindst seks måneder, før projektet påbegyndes. Fonden støtter ikke afsluttede eller påbegyndte projekter.
Alle ansøgere modtager typisk svar tre til seks måneder efter Fondens modtagelse af ansøgningen. I tilfælde hvor ansøgningsmaterialet ikke er fyldestgørende på indsendelsestidspunktet, kan der gå længere tid.
Ansøgningen
Der søges gennem vores digitale ansøgningssystem. Ansøgninger sendt pr. mail eller brev uden forudgående aftale kan ikke forventes at blive behandlet. Der er ingen øvre eller nedre grænse for, hvor meget man kan søge om til et projekt.
Når du logger ind på vores digitale ansøgningssystem, beder vi dig udfylde en standardiseret skabelon. Herudover har du mulighed for at uploade andet materiale, som du finder relevant. Det kan f.eks. være billedmateriale, CV’er og faglige udtalelser. Din ansøgning skal indeholde et detaljeret budget og projektbeskrivelse.
Fonden behandler ansøgninger skrevet på dansk. Ansøgninger vedrørende forskningsrelaterede projekter kan indsendes på engelsk, hvis der vedlægges en dansk lægmandsbeskrivelse af projektet i hovedtræk.
Vores ansøgningssystem kan ikke håndtere alle filtyper. Vi anbefaler, at du anvender word- eller PDF-format. Det er en god idé at have de relevante dokumenter klar f.eks. i en pdf-version, inden du opretter og udfylder din ansøgning.
Selv om du tidligere har søgt Fonden, er du velkommen til at søge igen, såfremt ansøgningen angår et nyt (eller tilpasset) projekt, som falder inden for Fondens støtteområder.
Gemme ansøgningen
Når du udfylder vores digitale ansøgningsskema, kan dine indtastninger gemmes i op til én måned som kladde. Så længe din kladde ikke er indsendt, kan den ændres, og der kan uploades supplerende materiale. Når din ansøgning er indsendt, har du ikke længere adgang til at ændre ansøgningen, da vores behandling kan være gået i gang. Har du ændringer til ansøgningen efter indsendelse, skal du kontakte Fonden på vores mail info@louis-hansenfonden.dk eller telefon 49 18 40 20.
Samtykkeerklæring
Du skal uploade en samtykkeerklæring, såfremt du søger på vegne af en anden, eller hvis du ikke selv har den fornødne bemyndigelse til at afgive samtykke til, at Fonden kan anvende de indsendte oplysninger og det indsendte informationsmateriale.
Du kan læse mere om vores databeskyttelsespolitik her.
Vurdering
Vurdering af ansøgninger sker ud fra en samlet afvejning af det konkrete projekt. Vi anbefaler, at følgende fremstår tydeligt:
- Formål og idé
- Relevans
- Kvalitet
- Budget (udgifter & indtægter)
- Realiserbarhed
- Forankring
Studieansøgninger vurderes ud fra en række særskilte kriterier – læs mere under Forskning & Uddannelse.
Fonden tilbyder typisk ikke forhåndsvurderinger af projekter, men vi kan besvare afklarende spørgsmål over telefon eller pr. e-mail.
Slægtninge af Aage og Johanne Louis-Hansen
Slægtninge af afdøde civilingeniør Aage Louis-Hansen og Johanne Louis-Hansen bedes kontakte sekretariatet på vores mail: info@louis-hansenfonden.dk i forbindelse med ansøgninger.
Nuværende eller tidligere medarbejdere i Coloplast
Nuværende eller tidligere medarbejdere i Coloplast og deres pårørende kan jævnfør Fondens fundats søge Fonden om støtte. Fondens støtteområder kan læses her. Der kan søges via Fondens digitale ansøgningssystem under formålet “4. Tidligere Coloplast medarbejdere”.